Бөбекжай-балабақшасының дамыту жоспары
Бөбекжай-балабақшасының дамыту жоспары
Мектепке дейінгі ұйым (бұдан әрі – МДҰ) заманауи басшысының басқарушылық-ұйымдастыру қызметі терең ойластырылған, мұқият әзірленген және қатаң орындалатын даму Бағдарламасына сүйенуі тиіс.
«Балапан» мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде 2020 ж. қазан айынан бастап жұмыс істей бастаған балалар бақшасы2020–2025 жж. – жаңа МДҰ-ның орнығу және өңірдің білім беру кеңістігінде өз орнын табу кезеңі болмақ.Бұл кезең үшін балалар бақшасын дамыту Бағдарламасы әзірленген.
Аталған мерзімді 2 кезеңге бөлуге болады:
– жаңа МДҰ-ның пайда болуы (2020–2022 жж.);
– орнығуы және дамуы(2022–2025жж.).
Алматы қаласы Білім басқармасының КММ
«Ақыл-есінің дамуы қалыпты жетілмеген (даму ерекшелігі жетілмеген)
балаларға арналған арнайы (түзету) № 2 бөбекжай- балабақшасының
2020–2025 жж. арналған даму Жоспары
Даму жоспарының (бұдан әрі – Жоспар) төлқұжаты, оны әзірлеуге негіздеме ретінде ҚР Конституциясы, ҚР-ның «Білім туралы», «Педагог мәртебесі туралы», «Тіл туралы», «ҚР-ндағы бала құқықтары туралы» Заңдары, "Білімді ұлт" сапалы білім беру" ұлттық жобасын бекіту туралы".
Жоспар төлқұжатына мынадай тараулар кіреді: мемлекеттік тапсырыс беруші, негізгі дайындаушылар, орындаушылар, қаржыландыру көздері, іске асырудың күтілетін нәтижелері.
МДҰ ресурстық базасының сипаттамасы қоршаған әлеуметті және материалдық-техникалық базаны қамтиды.
МДҰ қызметінің тұжырымдамалық негіздері
Мектепке дейінгі балалық шақ – әрбір адамның өміріндегі бірегей кезең.
Ересектердің міндеті – әрбір бүлдіршін үшін оның қабілеттіліктерін ашуға қажетті жағдайлар жасау, оның өмірін қызықты және мазмұнды ету, құрдастарымен және ересектермен қарым-қатынас жасауға үйрету, білім берудің оңтайлы бағдарғысын белгілеу. Әрбір балаға және отбасыға қолдау және өз уақытында жеке, аумақтыққолжетімді көмек көрсетуге қабілетті мамандарды біріктіретін, ұстанымдық жағынан жаңа үлгідегі МДҰ құру заманауи қоғамның дәйекті қажеттілігіне айналып келеді.
Мұндай тәсілдің өзектілігі көптеген отбасылар балаларды сапалы оқыту мен тәрбиелеуге мұқтажболып отырған жағдайларда арта түседі.
Стратегиялық мақсаты: баланың психологиялық-денелік жағынан салауатты, құзіретті, қатынас-байланыстықжәне шығармашылық дағдыларды меңгерген, қоршаған дүниеде барабар өмір сүруге қабілетті, сергек және еркін ойлай білетін жеке тұлғасын қалыптастыру.
Міндеттері:
- жасы кіші балаларды тәрбиелеу мен оқыту үдерісін сапалық ресурстық қамтамасыз ету;
- МДҰ дамуының тетіктерін жасау және олармен қамтамасыз ету;
- МДҰ-ның дүниежүзілік стандарттар мен уақыт талаптарына сәйкес келетін дамытушы заттық-кеңістіктік және білім беру ортасын қалыптастыру;
- МДҰ қызметінің инновациялық мазмұнын әзірлеу және енгізу;
- МДҰ-да білім беру үдерісін жаңғырту;
- мектеп жасына дейінгі балалармен жұмыс істейтін педагогтардың кәсіптік құзіреттілігін арттыру;
- МДҰ-ды басқару үдерісін демократияландыру;
- білім беру үдерісіне қатысушылардың бәріне субъект-субъектілік өзара әрекет ұстанымдарын енгізу;
- балаларды сапалы тәрбиелеу және оқыту мақсатында мемлекеттік билік, ҒӨБ, әлеуметөкілдерімен әлеуметтік әріптестікті дамыту;
- өңірдің білім беру кеңістігінен лайықты орын иелену;
- кентте, ауданда, облыста жоғары рейтингке қол жеткізу.
Девизі: «Әрқашан сүйіспеншілікпен –қарсы аламыз, ал мақтанышпен –шығарып саламыз!»
Мақсаткерлігі:балалық шақтың құндылықтарын: таңдануды, сенімді, қарым-қатынас жасауды сақтау.
Жетекші функциясы: бүлдіршіннің жеке тұлғасын әлеуметтендіру.
Өзекті идеясы: бәрі де балалық шақтан басталады!
Біздің құндылықтар: балалар, отбасы, денсаулық, бақыт пен рахым.
Біздің ұстанымдар:
- адамгершілік;
- балалар, ата-аналар, педагогтардың құқықтарын құрметтеу;
- балаларға деген сүйіспеншілік;
- сенім;
- ашықтық;
- бірге қуанып-күйінушілік пен ынтымақтастық;
- табысқа қарай ұмтылушылық.
Біздің бөбекжай - балабақша өз дамуында бағдарға алатын басты нәтиже,–түлектің жеке тұлғасы.
Мектепке дейінгі ұйымның түлегі келесі қасиеттерге ие:
- физикалық дамыған;
- ізденімпаз;
- белсенді;
- тұрақты;
- бейімделгіш, коммуникативті;
- өзіне сенімді;
- топта жұмыс істей білу;
- эмоционалды жауап беру;
- өзі, отбасы, қоғам (жақын қоғам), мемлекет (ел), әлем және табиғат туралы алғашқы түсініктердің болуы.
Бүлдіршіннің даму саласы | Жеке тұлғалық даму индикаторлары |
Денелік | Жақсы дене және психикалықденсаулығы: дамыған денелік қасиеттері, қозғалыстық және мәдени-гигиеналықдағдылары, дене және психикалық денсаулықты сақтау тәсілдері туралыбілімі бар, өз денсаулығына сергекқарай, валеологиялық білімін іс-тәжірибеде іске асыра және спорттың әртүрлі түрлерімен айналыса біледі |
Зияткерлік | МЖББС-на сәйкес жаңа білімді, икемділіктерді, дағдыларды меңгеруге деген ұмтылысы, қоршаған орта туралы білімі, қалыптасқан математикалық түсініктері, тілдік даму дағдыларыбар;бақылау, салыстыру, талдау, қорытынды жасауды, өз ойын, көркем туындылардың, ертегілердің мазмұнын байланысты және дәйекті баяндауды, білімін іс-тәжірибеде өздігінен қолдануды, күрделі емес математикалық тапсырмаларды орындауды біледі |
Эстетикалық | Өнердің алуан түрлерінеорнықты қызығушылығы мен эмоциялық сергектігі, өнер түрлері туралы білімі, бейнелеушілік қызметтіңқалыптасқан дағдылары бар;қоршаған әдемілікті көре және бағалай, қоршаған дүние туралы өзәсерлерін бейнелеу қызметінде, музыкада, сөзшеберлігіндебейнелей алады, көркемдікті жеткізудің саналуан құралдарын меңгерген |
Өнегелілік | Әртүрлі ұлттардағы құрдастарымен қарым-қатынас жасау дағдылары, әртүрлі халықтардың мәдениетінедеген қалыптасқан оңды көзқарасы бар; басқа ұлттардың балаларын дұрыс қабылдауды, басқа халықтардың мәдениетіне құрметпен қарауды біледі, Отанын сүйеді, онымен мақтанады;адал, өзіне-өзі сынмен қарауға, қайырымды болуға тырысады |
Түлек жеке тұлғасының моделі
Түлек жеке тұлғасының бұл моделін жүзеге асыру және іс-тәжірибеде қолдану оған МДҰ педагог-тәрбиешілерінің құзіреттілік тәсілі болған жағдайда ғана мүмкін болады.
Сондықтан МДҰ-дағы әдістемелік жұмыс:
- педагог-тәрбиешілердің жеке кәсіптік резервтерін іске асыру кезінде педагогикалық ұжымның қызметі мен қарым-қатынасында бірлікке қол жеткізуге;
- педагог-тәрбиешілерде кәсіптік қатынас-байланыс үдерісіне белсенді қатысуға орнықты уәждеме қалыптастыру және көрсетуге;
- педагог-тәрбиешілерде төзімділікке (балаға, әріптесіне, ата-анаға педагогикалық ағартушылық, мәдени төзімділік пен құрмет) қабілеттілікті қалыптастыруға;
- педагог-тәрбиешілердің кәсіптік құзіреттілігін, ойлау мен қызметінің инновациялық стилін жетілдіруге бағытталған.
Өз дамуында әдістемелік қызмет бағдар алатыннәтиже, – жаңа үлгідегі педагог-тәрбиешінің жеке тұлғасы.
Жаңа үлгідегі тәрбиешінің жеке тұлғасы
Жеке тұлғалық қасиеттері | Кәсіптік мәдениеті | Базалық құзіреттер | Басты құзіреттер |
Балаларға деген сүйіспеншілік; жан дүниесінің дархандығы мен мейірімділігі; жоғары өнегелілік; энтузиазм; еңбексүйгіштік; тапсырылған іс үшін жауапкершілік; ұжымшылдық сезімі; бірге күйініп-сүйінушілік | Мектепке дейінгі педагогика, балалар және жас психологиясы негіздерін, дидактика, балалар физиологиясын білуі; мектепке дейінгі оқыту мен тәрбиелеудің заманауи әдістемелерін, білім беру технологияларын білуі | Жоғары зият; сыни ойлау; қойылған мақсаттарға қол жеткізу қабілеттілігі; өзіне жауапкершілік қабылдауға дайындық; тәлімгер және сабағатшы рөлінде әрекет ету қабілеттілігі; аса ұстамдылық және мақсатты бағытталғандық; адамдармен достық, жайдары, бірақ іскерлік қатынас; барлық істердегі қадір-қасиет пен жоғары жауапкершілік; шығармашылық және тәуекел ету шеберлігі; сезімділік және қозғалғыштық; жұмыс істеуге жоғары қабілеттілік, үздік болуға және бәрін ең жақсы етіп орындауға үнемі ұмтылушылық; өзін-өзі басқару қабілеті; жеке құндылықтарыныңақылға сыйымды жүйесі; айқын мақсаттары; үнемі жеке тұлғалықөсуге ұмтылушылық; проблемаларды шешудегі дағдылар мен табандылық; инновацияларға қабілеттілік және өнертапқыштық | Білімге тартылу, кәсіпқойлық және жұмысқа шығармашыл тәсіл; табандылық, өзіне деген сенімділік пен іске берілгендік; стандарттан тыс ойлау, өнертапқыштық, бастамашылдық пен идеяларды шоғырландыру таланты; тіл табысушылық пен табыс сезімі; эмоциялық теңгерімділік пен түңілуге орнықтылық; ашықтық, өтіп жатқан өзгерістерге икемділік, бейімделгіштік; жағдаяттық көшбасшылық, өзін-өзі дамытуға және өзін-өзі ұйымдастыруға деген ішкі қажеттілік; жұмыс пен қабылданған шешім үшін жауапкершілік; ұжымда және ұжыммен жұмыс істеуді қажетсіну; өзінің жеке құндылықтарын анықтау шеберлігі; өзін-өзі дамытуға және проблемаларды тез және тиімді шешу қабілеттілігі |
МДҰ даму кезеңдері және олардың сипаттамасы
Кезең | Мерзімдері | Проблемалар | Мақсаты | Міндеттері | Іс-шаралар |
Пайда болуы | 20__–20__жж. | Балалар және ересектер ұжымдарының және МДҰ-ның барлық қызметтерінің қалыптаспағандығы Жаңа МДҰ бейнесін көрудің; сыртқы ортамен байланыстар мен қажетті ресурстық қамтамасыз етілудің; МДҰ тіршілік қарекетін регламенттейтін стратегиялық және тактикалық құжаттардың жоқтығы Осы МДҰ-ның аудан, кент білім беру кеңістігіндегі орнының анықталмағандығы | МДҰ тіршілік қарекетінің стратегиялық және тактикалық негіздерін жасау | Балалар мен ересектер ұжымдарының және МДҰ мақсаткерлігінің қалыптасуы. МДҰ дамуының міндеттері мен стратегиялық және тактикалық мақсаттарын белгілеу. Сапалы ресуртық қамтамасыз етілудің орнауы. Сыртқы орта субъектілерімен байланыстарды жолға қою. Жаңа МДҰ-ның орнауы жөніндегі басқарушылық іс-әрекеттердің тиімділігіне мониторинг | Мектеп жасына дейінгі балаларды МДҰ-ға қабылдауға дайындық және ұйымдастыру. Педагогтар мен қызмет көрсетуші персоналды жұмысқа қабылдау. Қажетті: психологиялық-педагогикалық,ақпараттық-талдаушылық, ғылыми-әдістемелік, қамтамасыз етуші қызметтерді құру. Бағдарлама жасау – орнығужәне өңір білім беру жүйесіндегі өз орнын иелену кезеңі. МДҰ тіршілік қарекетін регламенттейтін жергілікті құқықтық нормативтік актілерді әзірлеу. Жаңа МДҰ-ның ішкі және сыртқы тұрпатын безендіру. Материалдық-техникалықжәне оқу-дидактикалықбазаны қалыптастыру. Сыртқы ортамен ынтымақтастық. Ата-аналармен жұмыс – ата-аналар құрамын, олардың МДҰ-ға сұранысын зерделеу, бірлескен жобаларды бастау және қолдау көрсету, оларды қызықтыратын мәселелер бойынша кеңестер беру, балалар бақшасын басқаруға тарту. Балабақшаішілік мониторинг жүйесін құру. Республика МДҰ-дарының озат тәжірибесін зерделеу және істе сынап көру |
Орнығу және дамыту | 20__–20__жж. | Бірқатар мамандардың жоқтығы. Педагогтардың кәсіптікқұзіреттілігінің төмен деңгейі. Материалдық-техникалық базаның:компьютерлердің, интербелсенді жабдықтардың, спорттық мүкаммалдың, музыкалық аспаптардың жетіспеушілігі. Оқу-дидактикалық және әдістемелік қамтамасыз етудің: әдістемелік құралдардың, оқу-дидактикалық ойындардың, көрсету материалдарының, құрылымдаушылардың жетіспеушілігі. Ата-аналарға арналған ақпараттық-сабағаттық пункттің жоқтығы. Балалар және олардың ата-аналарының сұраныстарына сәйкес қосымша білім беру қызметтерінің жоқтығы | Дамуды басқарудың тиімді тетігін жасау | Кадр проблемасын шешу. Әдістемелік жұмыс құралдарымен педагогтардың кәсіптік құзіреттілігін арттыру. Материалдық-техникалық базаны, оқу-дидактикалық және әдістемелік қамтамасыз етуді жетілдіру. МДҰ жанынан ата-аналарға арналған ақпараттық-сабағаттық пункт құру. Білім беру үдерісіне заманауи денсаулық сақтаушы және ақпараттық технологияларды енгізу. МДҰ ұсынатын қосымша білім беру қызметтерінің ауқымын дамыту | Психологты, музыкалық жетекшіні, дене тәрбиесі жөніндегі нұсқаушыны, қосымша білім беру педагогтарын іріктеу және жұмысқа қабылдау. Компьютерлер, интербелсендітақталарды, спорттық жабдықтарды, ойындар мен ойыншықтардың алуан түрлерін сатып алу. Оқу-әдістемелік, көркем әдебиет қорын толықтыру. Педагогтардың Интернет желісіне қолжетімділігін қамтамасыз ету. Педагогтар біліктілігін үздіксіз арттыру жүйесін жасау. Білім беру үдерісін технологиялау. Заманауи денсаулық сақтау технологияларын: балалар хатга-йогасын, кинезиологияны және т.б. енгізу. Мектепке дейінгі білім беру мазмұнын байыту:балалардың ақпараттану, орыс және ағылшын тілдері негіздерін зерделеуін енгізу. Қуыршақ және драмалық театрлардың қалыптасуы. Балаларға арналған үйірмелерін ашу. Балалардың фольклорлық-аспаптық ансамблін құру. Ата-аналарға арналған ақпараттық-сабағаттық пункт ашу. МДҰ дамуын басқарудың сапасына ішкі бақылау жасау. МДҰ тіршілік қарекетіне ата-аналарды, билік және әлеумет өкілдерін кеңінен тарту: бірлескен мерекелер, жобалар, істер. Даму үдерісінің мониторингі. Балабақшалық білім беру инфрақұрылымын жетілдіру. МДҰ жұмысына жұмыстың алдыңғы қатарлытәжірибесін кеңінен енгізу |
Балалар бақшасының даму үдерісіндегі іс-шаралар
Басқару және ғылыми-әдістемелік жұмыс
- Басқару құрылымын, Бағдарламаны, жергілікті нормативтік құқықтық құжаттарды;педагогтар қызметіне әдістемелік демеу бағдарламаларын;жетістіктер мен проблемаларға сындарлы талдау жасалған жыл сайынғы жоспарларды әзірлеу.
- МЖББС-н, мемлекеттік білім беру бағдарламаларын іске асыру мен Бағдарламаға түзетулер енгізу.
- Педагогтарға алдыңғы қатарлы әдістемелер мен технологияларды меңгеруде әдістемелік көмек көрсету.
- Педагогтарды оқыту және білім беру үдерісіне заманауи әлеуметтік-ойындық, ақпараттық, денсаулық сақтаушы технологияларды, М.Монтессори әдістемесін енгізу.
- Іс-тәжірибелік қызметке қазақ этнопедагогикасының ұстанымдары мен элементтерін енгізу.
- Сұрақтар бойынша әдістемелік материалдар банкін қалыптастыру.
- Мектепке дейінгі білім беру проблемалары бойынша педагогикалық кеңестер, әдістемелік лездемелер, семинар-практикумдар өткізу.
- Педагогтарды біліктілік арттыру курстарында оқыту.
- Мектепке дейінгі білім берудің өзекті проблемаларын әзірлеу үшін педагогтардың шығармашылық топтарын құру.
- «Алдыңғы қатарлы педагогикалық тәжірибе мектебі»мен«Жас тәрбиеші мектебінің» жұмысын ұйымдастыру.
- Педагогикалық еңбектің ерекшелігін есепке ала отырып, жұмыс орнында біліктілікті үздіксіз арттыруды ұйымдастыру.
- Педагогтар жұмысындағы қиындықтарды айқындау және талдау жасау мен жеке әдістемелік көмек көрсету.
- Педагогтардың жеке тұлғалық жетістіктерін бағалау.
- Педагогтар портфолиосын қалыптастыру.
- Жұмыс тәжірибесінен материалдар жариялау.
- Медициналық, әлеуметтік-педагогикалық, психологиялық моиторинг өткізу.
- Білім беру инфрақұрылымын негіздеу және дамыту.
- Озық педагогикалық іс-тәжірибені зерделеу және МДҰ қызметіне енгізу.
- Педагогтардың өздігінен білім алуының тиімді жүйесін ұйымдастыру: шығармашылық есептер, тұсаукесерлер, шеберлік сыныптары, жас және жаңа бастаушы тәрбиешілердің педагогикалық іс-тәжірибесіндегі зертханалар, тьюторлық пенфасилитация.
- Авторлық бағдарламалар, оқу-әдістемелік материалдар, тәрбиешілер мен ата-аналарға арналған ұсынымдар, жұмысшы дәптерлерін және т.б. әзірлеу.
Материалдық-техникалық жарақтандыру
МДҰ аумағында балаларға арналған дамытушы аймақтарды, сондай-ақ психологиялық жеңілдену кабинетін және топтарда денсаулықбұрыштарын жасау.
МДҰ-ды жаңа спорттық жабдықтармен толықтыру.
Топтық және ойын бөлмелеріндегі балалар жиһазы мен компьютерлік базаны жаңарту.
Ғылыми, оқу-әдістемелік, көркем әдебиет қорын тұрақты жаңартып тұру.
Музыкалық аспаптар сатып алу.
Медициналық және гигиеналық алдын алу:
- Ауаның ластануын алдын алуды, үй-жайлардың ауа-жылу режимін ұйымдастыру.
- Табиғи және жасанды жарықтандыруға және МДҰ-ды ұстау мен санитарлық жай-күйіне қойылатын гигиеналықталаптардың сақталуына бақылау жасау.
- Балалардың күн режіміне гигиеналық баға беру.
- Білім беру үдерісіне медициналық бақылау жасау.
- Балалар мәзіріне гигиеналықбаға беру. Тамақтандыру режімін ұйымдастыру.
- Балалар ауруларының алдын алу, гигиенасы тақырыбына ата-аналарға арналған лекциялар мен әңгімелесулерді, санитарлық бюллетеньдерді шығаруды тұрақты өткізу.
- Емдік-алдын алу шараларын тағайындай отырып, әрбір бала денсаулығының жай-күйі туралы қорытындылар жасау.
- Персоналдың медициналық тексеруден өткізілуіне бақылау жасауды жүзеге асыру.
- Көктем-күз мезгілінде тымаумен және ОРВИ-мен аурудың алдын алу жөнінде шаралар кешенін қамтамасыз ету.
- Оқу жылына емдік-алдын алу шаралары, балалар мен педагогтардың ауруға шалдығушылығынан сақтандыру бойынша жұқпалы ауруларға қарсы ішкі акциялар жоспарларын жасау.
Мектепке дейінгі білім беру мазмұнын жаңарту
Жаңа МДҰ-ның білім беру құрылымын;күнтізбелік-тақырыптық жоспарлауды;балаларды оқыту мен тәрбиелеудің авторлық бағдарламаларын жасау.
МДҰ-да психологиялық-педагогикалық қызметтің жұмысын ұйымдастыру.
Психологтің педагогикалық кеңестер мен лездемелерге қатысуы.
Балаларды оқыту мен тәрбиелеу мәселелері бойынша авторлық оқу-әдістемелік кешендер мен жұмысшы дәптерлерін әзірлеу.
Педагогтар жұмысын технологиялау: балаларды оқыту мен тәрбиелеудің тиімді әдістемелеріне оқыту және оларды әрбір тәрбиешінің іс-тәжірибесіне енгізу;білім беру үдерісінтехнологиялау: балаларды ерте жастан бейімдей, проблемалық, дамытушы, жобалық оқыту технологияларын енгізу.
Білім беру үдерісінің сапасын қамтамасыз етуде психологиялық-педагогикалық көмекті жетілдіру.
Жалпы дамытушы сабақтарға денсаулық сақтаушы бағытталғандықты енгізу.
Балалардың ерте жастан бастап ақпараттық технологиялар, орыс және ағылшын тілдерінің негіздерін зерделеуі.
Педагогтардың құзіреттілік дамуды бақылаулардың жеке карталарын, бала дамуының білім берушілік траекториясы мен мониторингін жасауы және оларды іс-тәжірибеде сынап көруі.
Ағартушылық-тәрбие жұмысы
Тәрбие жұмысының мазмұнын жаңарту.
Балалардың аудандық, облыстық балалар конкурстарына, іс-шараларына, жарыстарына қатысуы.
Балалар шығармашылық жұмыстарының көрмелерін ұйымдастыру: суреттер, плакаттар, бұйымдар, жобалар және т.б.
Балалардың шағын кітапханасын жасау.
Қосымша білім беру қызметтерін енгізу: балалардың қуыршақ және драма театрлары, фольклорлық аспаптық ансамбль, хореографиялық топ пен бейнелеу студиясы және т.б.
Ата-аналармен бірге балалардың дамуына серпінді бақылаулар жасаудың нәтижелерін талқылау мен тұрақты талдау жасауды жүргізу.
Балалардың жол-көліктік жарақаттанушылығының алдын алу жөніндегі бағдарламаны іске асыру.
Дене шынықтыру-сауықтырушылық жұмысы
Білім беру үдерісіне жұмыстың «Денсаулық күні», дене шынықтыру минуты, валеологиялық кідіріс, таңертеңгілік бой жазу, қозғалғыштық минут, спорттық сағат сияқты формаларын енгізу.
Ата-аналардың қатысуымен спорттық жарыстар мен дене шынықтыру мерекелерін өткізу: «Сен – епті, күшті, батылсың», «Біреуі бәрі, бәрі біреуі үшін», «Мама, папа, мен – спорттық отбасы» және т.б.
«Денсаулық» журналын шығару.
Балалар денсаулығын сапалық бағалау бойынша мәліметтердің компьютерлік базасын қалыптастыру.
Балалар денсаулығының Төлқұжатын жүргізу.
Денсаулық сақтаушы инновациялық технологияларды: «Балалар хатга-йогасы», «Балалар кинезиологиясын» (ақыл-ой гимнастикасы) және т.б. зерделеу және енгізу.
Ата-аналармен жұмыс
Ата-аналар комитеттерінің жұмысын қалыптастыру.
Қамқоршылар кеңесін құру.
Топтарда және жалпы ата-аналар жиналысын өткізу.
Ашық конференциялар мен семинарлар: «Балаларды ерте жастан жаңа ұжымға бейімдеу проблемасы», «Егер отбасында асқан белсенді бала өсіп келе жатқан болса», «Мектеп жасына дейінгі балалардың жеке тұлғалық даму индикаторлары», «Бүгінгі күнгі баланың жеке тұлғасын әлеуметтендіру проблемасы» және т.б.
Балаларды тәрбиелеудің өзекті тақырыптарына арналған лекторийлер, кинолекторийлер.
Балалардың, ата-аналардың, педагогтардың қатысуымен бірлескен «Отбасы күні», «Анамның күні», «Наурызды қарсы аламыз», «Достық фестивалі»және т.б. мерекелерін ұйымдастыру.
Бірлескен туристік жорықтар, экскурсиялар, конкурстар.
Ата-аналарға арналған ақпараттық-сабағаттық пункттің жұмысын ұйымдастыру.
Психологтің кездесулері мен кеңестер беруі.
Ата-аналармен бірге бала жеке тұлғасының дамуына серпіндік бақылаулар жасаудың нәтижелерін талқылау мен талдау жасауды тұрақты жүргізу.
Медициналық қызметкерді ата-аналармен ағартушылық жұмыс жүргізуге тарту.
Ата-аналарды еріктілік жұмысына және оларды балалардың қызығушылықтары бойынша әртүрлі үйірмелерді жүргізуге тарту.
Деңгейде күтілетін соңғы нәтижелер | |||
балаларда | педагогтарда | ата-аналарда | әлеуметте |
– жеке тұлғалық мәдениетінің дамуы; – дене, зияткерлік, шығармашылық әлеуетті айқындау және дамыту; – салауатты өмір салты басымдығының артуы; – балалардыңморальдық-психологиялық, дене және рухани саулығын нығайту, олардың қатынас-байланыстық қабілеттерін дамыту, әрбір баланың жеке тұлғасын өнегелілік және эстетикалықжағынан жетілдіру; – танымдық және шығармашылық қызметте балалардың дербестігі мен белсенділік деңгейін арттыру; – балалардың әртүрлі конкурстарға, жарыстарға, көрмелер мен фестивальдарға қатысуының сәттілігі; – балалардың мектепке жеке тұлғалық дайындығын қамтамасыз ету | – кәсіптікқұзіреттіліктің артуы; – педагогтар мен қызметкерлердің әлеумет балаларын сапалы оқыту мен тәрбиелеуге мүдделілігі; – педагогтардың мектеп жасына дейінгі балалардың дене, өнегелілік, рухани және әлеуметтіксаулығына қол жеткізуге бағытталуы; – әрбір педагогтің жеке педагогикалық стилінің қалыптасқандығы; – педагогтардың конференцияларға, конкурстарға, көрмелерге, фестивальдарға ойдағыдай қатысуы; – жұртшылықтың назарын МДҰ жұмысының тәжірибесіне, оңтайлы білім беру үдерісін жетілдіру үшін материалдық-техникалық мүмкіндіктерді кеңейтуге аудару | – ата-аналардың балаларды ерте жастан бастап оқыту мен тәрбиелеу мәселелеріндегі құзіреттілігінің жақсаруы; – ата-аналардың балалық шақ, салауатты өмір салтының, балалармен қарым-қатынастарда субъект-субъектілік өзара әрекеттестіктің басымдылықтарын мойындауы; – ата-аналардың МДҰ-ның балаларды оқыту мен тәрбиелеу жөніндегі қызметіне қолдау жасауы; – ата-аналардың инновациялық үлгідегі заманауи МДҰ моделін жасау мен дамуын басқаруға белсене қатысуы | – әлеумет өкілдерінің МДҰ-ның балаларды оқыту мен тәрбиелеу бойынша қызметіне қолдау жасауы; – әлеумет тұрғындарының мектепке дейінгі педагогика мәселелеріндегі құзіреттілігінің артуы; – балалық шақ, салауатты өмір салтының, балалармен қарым-қатынастардағы субъект-субъектілік өзара әрекеттестіктің басымдылықтарын мойындау; – әлеумет тұрғындарының инновациялық үлгідегі заманауи МДҰ моделін жасау мен дамытуға белсене қатысуы; – МДҰ-ның кенттегі жоғары рейтингі |
Дамыту Жоспарын іске асырудың мүмкін болатын
қиындықтары мен оларды жоюдың жолдары
Мүмкін болатын қиындықтар (тәуекелдер) | Оларды жою жолдары |
МДҰ-ның инновациялық қызметті іске асыруға үстірт қарауы | МДҰ-ның мектеп жасына дейінгі заманауи балаларды тәрбиелеу мен оқыту саласындағы қызметін ынталандыру және инновациялық қызметнәтижелерін алуға нұсқауларды қалыптастыру |
Педагогтардың бір бөлігінің білім беру үдерісін ұйымдастырудың инновациялық формаларын қабылдамауы | Педагогтардың инновацияларға дайындық проблемасын өзектендіру, педагогтармен ағартушылық жұмыс, педагогтарды біліктілікті арттыру курстарында және МДҰ ішінде оқыту, педагогтарға әдістемелік қолдау жасау |
Бюджеттік қаржыландырудың жеткіліксіздігі | Қосымша қаражаттар іздестіру, демеушілердің қаржыларын тарту, әлеумет тұрғындарына ақылы қосымша білім беру қызметтерін ұсыну, фандрайзинг |
План развития детского сада
Управленческо-организационная деятельность современного руководителя дошкольной организации (далее – ДО) должна опираться на глубоко продуманного, тщательно разработанную и строго выполняемого Плана развития.
Для детского сада, который функционирует в рамках государственного образовательного заказа, с 2020 – 2025 гг. – период становления новой ДО и обретения своей ниши в образовательном пространстве региона. На этот период разработан План развития детского сада.
В данном периоде можно выделить 2 этапа:
– подготовительный новой ДО (2020 – 2022 гг.);
– становление и развитие (2022 – 2025 гг.).
План развития
КГУ «Специальный (коррекционный) ясли-сад с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями развития) на 2020 – 2025 гг.
Паспорт Плана развития (далее – План), где основанием для разработки были использованы Конституция РК, законы РК «Об образовании», «О статусе педагога», «О языках», «О правах ребенка в РК», Национальный проект "Качественное образование "Образованная нация".
В паспорт Плана входят следующие разделы: государственный заказчик, основные разработчики, исполнители, источники финансирования, ожидаемые результаты реализации.
Характеристика ресурсной базы ДО включает окружающий социум и материально-техническую базу.
Концептуальные основы деятельности ДО
Дошкольное детство – уникальный период в жизни каждого человека.
Задача взрослых – создать для каждого ребенка необходимые условия для раскрытия его способностей, сделать его жизнь интересной и содержательной, научить общаться со сверстниками и взрослыми, определить оптимальный образовательный маршрут. Создание модели ДО принципиально нового типа, объединяющего специалистов, способных оказать своевременную, индивидуальную, коррекционную помощь и поддержку каждому ребенку и семье, становится настоятельной потребностью в современном обществе.
Актуальность такого подхода возрастает в условиях, когда множество семей нуждаются в коррекционном обучении и воспитании детей дошкольного возраста с ООП.
Стратегическая цель: создание благоприятных условий для становления разносторонне развитой личности ребенка с учетом индивидуальных способностей и возможностей.
Задачи:
- качественное ресурсное обеспечение процесса воспитания и обучения детей с ООП;
- создание условий для интеллектуального, личностного и физического развития ребенка с ООП;
- формирование предметно-развивающей и образовательной среды ДО, соответствующей государственному стандарту и требованиям времени;
- разработка и внедрение инновационных технологий в деятельность ДО;
- модернизация учебно-воспитательного процесса в ДО;
- повышение профессиональной компетентности педагогов, работающих с дошкольниками с ООП;
- демократизация процесса управления ДО;
- внедрение принципов взаимодействия всех участников образовательного процесса;
- развитие социального партнерства ДО, НПО, социума в целях качественного воспитания и обучения детей;
- занятие достойного места в образовательном пространстве региона;
- достижение высокого рейтинга в области и республики.
Девиз: «Всегда встречаем – с любовью, а провожаем – с гордостью!»
Миссия: Стать успешной специальной дошкольной организацией, где условия способствуют всестороннему развитию ребенка с ООП и социализации его в обществе.
Ведущая функция: социализация личности ребенка с ООП в обществе.
Ключевая идея: все начинается с детства!
Наши ценности: дети, семья, здоровье, счастье и добро.
Наши принципы:
- гуманизм;
- уважение прав детей, родителей, педагогов;
- любовь к детям;
- доверие;
- открытость;
- взаимопомощь;
- сопереживание и сотрудничество;
- стремление к успеху.
Ключевой результат, на который ориентируется наш детский сад в своем развитии – личность выпускника.
Выпускник дошкольной организации обладает следующими качествами:
- физически развитый;
- любознательный;
- инициативный;
- настойчивый;
- способный адаптироваться, коммуникабельный;
- уверенный в себе;
- умеющий работать в команде;
- эмоционально отзывчивый;
- имеющий первичные представления о себе, семье, обществе (ближайшем социуме), государстве (стране), мире и природе.
Сфера развития ребенка | Индикаторы личностного развития |
Физическое | Имеет физическое здоровье:
|
Интеллектуальное | Имеет стремление к овладению новыми знаниями, умениями, навыками, соответствующими ГОСО, - знания об окружающем мире, - сформированные математические представления, навыки речевого развития; - содержание художественных произведений, сказок, применять знания на практике, - - выполнять несложные математические задания |
Эстетическое | Имеет устойчивый интерес и эмоциональную отзывчивость к различным видам искусства, знания о различных видах искусства, - сформированные навыки изобразительной деятельности; - умеет видеть и ценить окружающую красоту, отражать знания об окружающем мире в изодеятельности; - владеет разнообразными средствами передачи выразительности |
Нравственное | Имеет навыки общения со сверстниками различных национальностей, - сформированные положительные отношения к культуре разных народов; - умеет принимать детей других национальностей, - с уважением относится к культуре других народов, - любит Родину, гордится ею; - стремится быть честным, доброжелательным |
Модель личности выпускника
Осуществление и практическая реализация данной модели личности выпускника возможны лишь при условии компетентностного подхода к ней педагогов-воспитателей ДО.
Поэтому методическая работа в ДО направлена на
- достижение единства педагогического коллектива в деятельности и общении при условии реализации индивидуальных профессиональных резервов педагогов-воспитателей;
- формирование и проявление у педагогов-воспитателей устойчивой мотивации к активному участию в процессе профессиональной коммуникации;
- развитие у педагогов-воспитателей способности к толерантности (педагогически просвещенной, культурной терпимости и уважения к ребенку, коллеге, родителю);
- усовершенствование профессиональных компетенций педагогов-воспитателей, инновационного стиля мышления и деятельности.
Результат, на который ориентируется методическая служба в своем развитии, – личность педагога-воспитателя новой формации.
Личность воспитателя новой формации
Личностные качества | Профессиональная культура | Базовые компетенции | Ключевые компетенции |
Любовь к детям; щедрость и доброта души; высокая нравственность; энтузиазм; трудолюбие; ответственность за порученное дело; чувство коллективизма; сопереживание | Знание основ дошкольной педагогики, детской и возрастной психологии, дидактики, детской физиологии; знание современных методик дошкольного обучения и воспитания, образовательных технологий | Высокий интеллект; критическое мышление; способность к достижению поставленных целей; готовность принимать на себя ответственность; способность выступать в роли наставника и консультанта; большая выдержка и целенаправленность; дружественное, приветливое, но деловое обращение с людьми; достоинство и высшая ответственность во всех делах; креативность и умение рисковать; чувствительность и подвижность; высокая работоспособность, постоянное стремление быть лучшим и делать все наилучшим образом; способность управлять собой; разумная система личных ценностей; четкие цели; стремление к постоянному личному росту; навыки и упорство в решении проблем; изобретательность и способность к инновациям | Тяга к знаниям, профессионализм и творческий подход к работе; упорство, уверенность в себе и преданность делу; нестандартное мышление, изобретательность, инициативность и талант генерировать идеи; коммуникабельность и чувство успеха; эмоциональная уравновешенность и стрессоустойчивость; открытость, гибкость, приспособляемость к происходящим изменениям; ситуационное лидерство, внутренняя потребность к саморазвитию и самоорганизации; ответственность за работу и принятые решения; потребность работать в коллективе и с коллективом; умение устанавливать свои личные ценности; способность к саморазвитию и решению проблемы быстро и эффективно |
Этапы развития ДО и их характеристика
Этап | Сроки | Проблемы | Цель | Задачи | Мероприятия |
Подготовительный | 2020–2022 гг. | Отсутствие видения образа новой ДО; связей с внешней средой и необходимого ресурсного обеспечения; стратегических и тактических документов, регламентирующих жизнедеятельность ДО. | Создание стратегических и тактических основ жизнедеятельности ДО | Формирование детского и взрослого коллективов и миссии ДО. Определение стратегических и тактических целей и задач развития ДО. Становление качественного ресурсного обеспечения. Налаживание связей с субъектами внешней среды. Мониторинг эффективности управленческих действий по становлению новой ДО | Подготовка и организация приема детей дошкольного возраста в ДО. Прием на работу педагогов через конкурс и обслуживающего персонала. Построение необходимых служб: психолого-педагогической, информационно-аналитической, научно-методической, обеспечивающей. Создание Плана – период становления и обретения своего места в образовательной системе города. Разработка локальных нормативных правовых актов, регламентирующих жизнедеятельность ДО. Оформление внешнего и внутреннего облика новой ДО. Формирование материально-технической и учебно-дидактической базы. Сотрудничество с внешней средой. Работа с родителями – изучение контингента родителей, их запросов к ДО, инициирование и поддержка совместных проектов, консультирование по интересующим их вопросам, привлечение к участию в управлении детским садом. Создание системы внутрисадовского мониторинга. Изучение и апробация передового опыта работы ДО республики |
Становление и развитие | 2022–2025 гг. | Отсутствие ряда специалистов. Низкий уровень профессиональной компетентности педагогов. Нехватка материально-технической базы: компьютеров, интерактивного оборудования, спортивного инвентаря, музыкальных инструментов. Недостаточность учебно-дидактического и методического обеспечения: методических пособий, учебно-дидактических игр, демонстрационных материалов, конструкторов. Неимение информационно-консультационного пункта для родителей. | Создание эффективного механизма управления развитием | Решение кадровой проблемы. Повышение профессиональной компетентности педагогов средствами методической работы. Совершенствование материально-технической базы, учебно-дидактического и методического обеспечения. Создание при ДО информационно-консультационного пункта для родителей. Внедрение в образовательный процесс современных здоровьесберегающих и инновационных технологий. | Подбор и прием на работу психолога, музыкального руководителя, инструктора по физической культуре, специалистов. Приобретение компьютеров, интерактивных досок, музыкальных инструментов, спортивного оборудования, различных видов игр и игрушек. Пополнение фонда учебно-методической, художественной литературы. Обеспечение доступа педагогов к сети Интернет. Создание системы непрерывного повышения квалификации педагогов. Технологизация образовательного процесса. Внедрение современных здоровьесбрегающих технологий. Обогащение содержания дошкольного образования: внедрение методик в работе с детьми с ООП. Формирование кукольного и других театров. Открытие информационно-консультационного пункта для родителей. Внутренний контроль качества управления развитием ДО. Широкое привлечение родителей, к жизнедеятельности ДО: совместные проекты, праздники, мероприятия. Мониторинг процесса развития. Усовершенствование садовской образовательной инфраструктуры. Широкое внедрение в работу ДО передового опыта работы Распространение опыта и деятельность детского сада через соц.сети. |
Мероприятия в процессе развития детского сада
Управление и научно-методическая работа
- Разработка структуры управления, Плана, локальных нормативных правовых документов; программы методического сопровождения деятельности педагогов; ежегодных планов с конструктивным анализом достижений и проблем.
- Реализация ГОСО, типовых образовательных программ и составление индивидуально развивающих программ.
- Оказание методической помощи педагогам в освоении передовых методик и технологий.
- Обучение педагогов и внедрение в образовательный процесс современных социоигровых, информационных, инновационных, здоровьесберегающих технологий, методики М. Монтессори.
- Введение в практическую деятельность принципов и элементов казахской этнопедагогики.
- Формирование банка методических материалов по вопросам воспитания и обучения детей с ООП.
- Проведение педагогических советов, методических обьединений, семинаров-практикумов по проблемам дошкольного образования.
- Обучение педагогов на курсах повышения квалификации.
- Создание творческих групп педагогов для разработки актуальных проблем дошкольного образования.
- Организация работы «Школы передового педагогического опыта» и «Школы молодого воспитателя».
- Образование непрерывного повышения квалификации на рабочем месте с учетом специфики педагогического труда.
- Выявление и анализ затруднений в работе педагогов и оказание индивидуальной методической помощи.
- Оценка личностных достижений педагогов.
- Формирование портфолио педагогов.
- Публикации материалов из опыта работы.
- Проведение медицинского, социально-педагогического, дефектологического, психологического мониторинга.
- Основание и развитие образовательной инфраструктуры.
- Изучение и внедрение в деятельность ДО передовой педагогической практики.
- Организация эффективной системы самообразования педагогов: творческие отчеты, презентации, мастер-классы, лаборатории, наставничество педагогической практики молодых и нач